De boodschappen zijn naar VORM opgedeeld in 2 groepen: beelden en teksten.
Combinaties komen uiteraard ook vaak voor.
De beelden zij onderverdeeld in sterke, sprekende foto’s; en grappige of scherpe getekende cartoons.
De teksten zijn opgedeeld in leuke grappen; en pakkende slogans, spitsvondige woordspelingen en citaten.
Te sterk tijd en plaatsgebonden items worden vermeden.
Te choquerende, discriminerende of kwetsende beelden ook.
Mooi, lief en grappig zijn toegelaten adjectieven, maar niet echt nodig. Het gaat er vooral om dat een kort en krachtig moment veel impact moet hebben. Of een eyecatcher of eyeopener is. Actie oproept.
De thema’s zijn naar INHOUD opgedeeld in
Natuur, milieu, vervuiling,
lucht, global change, chemtrails,
groen &ontbossing,
water & plastic soep, olie
recyclage & afval, C2C
Voedsel, massaproductie, drinkwater, veggie, tuinieren & bio, toevoegingen, suiker
GMO & TTIP,
pesticiden & vergif,
Gezondheid, medicijnen, alternatieve geneeskunde, inentingen. Kanker, big pharma
Economie, industrie, groei, transport
energie, straling, kernafval, elektriciteit, olie, hernieuwbare
geld, banken, rijkdom, 1%, ongelijkheid, loon
automatisering, ICT, robots, werksleur,
Oorlog, revolutie, geweld, angst, terreur, veiligheid, ABC-wapens & handel, spionage
Democratie, politiek, uitbuiting, slavernij, opstand, gelijke rechten
Communicatie, (mainstream & sociale) media, propaganda, leugens, betoging, actie
sociaal,maatschappij, gedrag
opvoeding, onderwijs
Religie, spiritualiteit, geloof, god, positieve boodschappen
Op de INDEX pagina staat een matrix waarbij je kan kiezen voor een combinatie van vorm en inhoud.
Indien er geen aanbod is voor die keuze, is het betreffende vakje niet actief.